Progresové období (24.4 - 7.5)

08.05.2017

Nastává jarní sezóna práce a tím i změna provozovaných aktivit. Přichází období rybaření, outdoorového vaření, jízdy na kánoích, turistiky...

Návrat do práce byl po parádní a dlouhé dovolené celkem náročný. Opět se naučit vstávat hned jak zazvoní budík. Stihnout něco podělat, když přijdu z práce a né se jen unaveně vyvalit do postele.


První den práce nás čekalo hned 42 dětí a rybaření. Poprvé držím v ruce rybářský prut, poprvé "nahazuju" a poprvé navlíkám žížalu jako návnadu. Tudíž na dotaz učitelky, zda bych mohla "jejím dětem" pomoci, odvětím, že se to taky teprve učím. Načež sklízím nechápavý a lehce naštvaný výraz jako odpověď. Nejlepší je když za mnou přijde dítě a má vlasec zamotaný všude možně. Ale po pár těchto "rybářských" dnech a několika dotazech na Benta, co tedy s tím, se musím pochválit, ale zvládám!


Taky už v pohodě můžu říct, že nemám problém kdykoliv a kdekoliv rozdělat oheň! Měla jsem problém s větrem, sekerou ..Ale teď už se mi daří a s lehkostí a rychlostí ho založím. Někdy i děti pobavím se svým postojem a hledáním toho správného místa na úder. 


A jaké je tady "na severu" počasí? Po návratu z výletu nás ještě překvapil sníh. Ale následně se začalo víc a víc oteplovat. Na prvního máje ani u nás nechyběla procházka s políbením. I když jsme se cestou zastavili na mňamku v Mekáči :-D Vypozorovala jsem, že odpolední počasí, ne-li až skoro večerní, je někdy daleko lepší než přes den. Takže ideálně, tak kolem 18-19h večer tu je parádně. Ono taky je tu déle světlo než v Česku. Světlo je tu ještě ve 22h večer.


Máme za sebou první letošní koupačku v moři a to v první květnový víkend. Byli jsme na jednom ostrůvku nedaleko centra Osla. Lidí tam bylo jako psů. Neskutečné teplo a voda děsně ledová. Takže pěknej podvod :-D Ráďa si dokonce zaplaval, ale já tam jen s jekotem vběhla tak na 5 sekund :-D


A něco ze života v našem oslím domově? Začali jsme sledovat seriál Sherlocka Holmese. Celkově si vždycky večer něco pustíme, ale už nám vážně začínají docházet nápady, co si stáhnout. :-D Taky mě Ráďa zasvětil do své pařící hry. Někdy se v noci vzbudím a vidím, že hraje. Tak jsem tomu chtěla přijít na kloub a zkusit to. Takže jedno víkendové odpoledne jsme se u toho společně zapomněli a snažili se porazit počítač. A samozřejmě jsme vyhráli :-)

Další progres, zlepšení, zábava, vychytávky, vynikajícnost, dobroty...aneb tak bych asi nazvala naše společně vaření :-) Vážně nám to začíná jít a taky se to dá i jíst. Někdy si až nechutně pošmákneme. Tudíž, vy kdo mě znáte a víte jak jsem na tom já a vařečka, tak mi rozumíte! Velké díky ale patří Ráďovi. Je totiž super, když vaříme společně. Takže se nejen zlepšujeme, ale užijeme si někdy i dost srandy. Teď za poslední týdny jsme si už uvařili: fazolovou polévku, vymodelovali banánové kuličky, trochu připekli šneky z listového těsta, umíchali avokádovo-banánový krém, udělali úžasný bramborový salát s řízkem, zapekli brambory s brokolicí a žampiony, upekli flákotu masíčka, ukuchtili avokádovou pomazánku, podruhé ochutnali vyladěný špenátový quiche, osmažili hermelín, který Ráďa našel v mega slevě, ...atd.

Šla jsem do sebe a začala chodit běhat. Sice jsem byla zatím jen 4x, ale držím se. Ono taky, když vidíte, jak chodí Ráďa denně cvičit, tak to jinak nejde. Ale o víkendech jde Ráďa dokonce si se mnou zaběhat. Navíc tady v Oslu běhá vážně každý a za každého počasí. Chodím běhat kolem jezera, co máme za barákem a vždycky mijím několik dalších běžců. A výjimečně i předbíhám. Jednou jsem si z toho udělala takovou challange, kolik jich asi předběhnu :-D A děsně jsem najednou zrychlila a další den se nepohla :-D Tak snad vydržím. 


A ještě závěrem...tučnák má nové bydlení! ;-)