2. týden (23. - 29.1)

29.01.2017

Je tu pondělí a opět do práce. Ráno zase trochu problém s dopravou a tak volám Bentovi, že budu mít zpoždění. No tak to je mi tedy začátek :-D Jet tak natřískaných autobusem je vážně zážitek, taková mačkanice, smrad, dlouhý čekání než ti vystoupí a tamti nastoupí, aspoň jsem těm norským nadávkám nerozuměla :-D Je chladno a mlha, tak se mi nic nechce. Ale ejhle, jen vyjedeme nahoru a je tu nádherně. Opět a znova. Dole v Oslu je hnusně, ale nahoře nádherně :-) A tak se nálada obrací. Přichází skupinka asi 10 imigrantů ze Somálska, Etiopie, Iráku..Bereme běžky a jde se na to. Je to vtipný, jelikož na tom stojí poprvé a tak jsou neustále na zemi, ale mají zážitek. Rozděláváme si oheň v lesíku a pak taky sjíždíme nespočetněkrát kopec na matracích. Končíme o něco později, protože bylo vážně krásně a končit se jim nechtělo. Po práci sjíždím do centra nakoupit ovoce a zeleninu, trochu to přeženu, jelikož kupuji předraženou brokolici a hrozny, ale to zjišťuji až doma z účtenky. No co, aspoň vím do příště co nekupovat :-D A večer koukáme na dokument k zamyšlení od Leonarda DiCapria.


Venku mrzne, ale je čistá obloha. Ano, zase je krásně a slunečno :-) Dneska nás čekají zase mladí a neklidní studentíci, ale máme tu na pomoc tři praktikanty, kteří vedou hodinu a my je vlastně jen sledujeme a pomáháme zvedat ze země. Pořád a neustále padají. Je to sranda, navíc když pak ještě chtějí sjíždět kopec dolů, to je jedna huba za druhou :-D Opět si posedíme u ohýnku a taky se jde bobovat. Cestou domů jdeme ještě s Bentem nakoupit nějaký věci na rybaření, teda spíš Bent, já pořád jen čumím a ani jedné té věci nerozumím k čemu je. Přijíždím hladová domů a zkouším uvařit mrkvovou polévku. Musela jsem volat domů Barči, aby mi poradila a ta měla snad druhý Vánoce, jak se smála. Taky jsme přes víkend makali na vyladění našich životopisů v angličtině a rozesílali maily na všemožný hotely na Island, kam by jsme chtěli jet v létě pracovat. No zatím došla odpověď jen ze 2 hotelů a to jsme psali asi na 50, tak uvidíme. Večer si konečně skypuji s Evčou a aspoň si pořádně splknem :-)


Dneska mě čeká trochu vzrůšo. Jedeme na jiné místo na velké jezero, bruslit a rybařit, tak jsem zvědavá. Studenti jsou sice bordeláři, ale dost samostatní a tak si dávám do těla a bruslím jak o život. Teda chvíli to trvalo, než jsem se dostala na led. Ono je totiž sice fajn dostat hned nový brusle i s krabicí, ale navlékat tkaničky už taková sranda není. Bruslím z jedné strany na druhou a užívám si to. Jdu se taky podívat za Bentem, který zkouší lovit ryby. Ulovil jen pár malinkých a ty zase vrátil zpět do vody. Dáváme si svačinku u ohně a pak uklízím ten luxusní bordel po studentech. Fakt úžasný. A už opět frčíme domů. Doma zjišťujeme s Ráděm skvělou novinku. Klaplo nám společně bydlení na koleji, sice až od půlky března, ale i tak je to paráda, tak to zapíjíme lokem slivovičky z domu. Teď už jen vymyslet, kde přečkám ten měsíc :-D Večer si vaříme předraženou brokolici na másle, nějak jsem si nepřečetla cedulku s cenou a vyšla v přepočtu na krásných 120kč, takže chutnat musela i kdyby nechtěla.


Nemůže být každý den nádherně, a tak si dnes "užívám" pořádnou mlhu, zimu a pochmurno. Skupinka je sice fajn, ale když mrznu, tak se neveselím. Tak vám aspoň víc povím víc o mé práci. Jsem tu na půlroční stáži od školy v organizaci, která se jmenuje Oslo og Omland Friluftsråd. Sídli sice přímo v centru Osla, ale hlavní pole působení a místo, kde jsem denně i já je na okraji Osla - oblast Frognerseteren. Každý den máme jinou skupinku a různě velkou. Jedná se převážně o imigranty, uprchlíky, ale i o školáky a děti s rodiči. A co děláme? Teď přes zimu převážně zimní aktivity, jako jsou běžky, sněžnice, rybaření, bruslení na ledu, ale i si denně rozděláme oheň a děláme si čaj či opečeme párek. Dále až bude víc teplo nás čekají kánoe, plavání, čundry, rybaření... No a v práci jsem denně tak 5-6 parádních hodin :-) No a jelikož jsem dnes pěkně vymrzla, jsem i pěkně unavená. Pak si opět vaříme s Ráděm kotel jídla a hlavně moc dobrého. Opět vtipná věc, vaříme rajčatovou omáčku a říkám si, hlavně to nestříknout na sebe, ale Ráďa na to jde chytře. Svléká si tričko, ale vzápětí má omáčku na trenkách :-D No vážně se tu nenudíme!


A pořád je mlha a pořád mrznu a jsem unavená. Dneska máme zase studentíky a drzý, tak dělám že jim nerozumím, no vždyť já jim vážně nerozumím. Takže když mě v norštině žádají, abych je zvedla ze země, tak na ně nechápavě koukám :-D Ale je sranda, snažím se je naučit, jak zastavit na běžkách nebo aspoň přibrzdit, ale buď jsem špatná učitelka nebo oni jsou natvrdlý. Obědváme u ohně a jako dezert si opékáme marsmallow :-) Ještě trocha běžkování a už se s nimi (konečně) loučíme a jdeme uklízet věci. Je pátek a v pondělí nás čeká velká skupina, tak vše sušíme, věšíme, chystáme a konečně konec. Doma předávám svoji jízdenku Ráďovi, protože jede nakoupit a taky už si koupit jízdenku. Také jsme si na dnešek naplánovali praní, ale co se nestane. Dáváme to prádlo nejprve do sušičky, nechápavě jej vyndávám, suché a teplé a ejhle, vedle je pračka, tak to měním. Po praní znovu do sušičky a hotovo. Vypráno. Po 6h :-D


Máme tu víkend. Ráno zvoní budík a já se rozespale ptám Ráďě kolik je hodin a on že 7:40, no málem jsem ho přetrhla :-D On, který mě naučil spaní bez budíku, tak ho natáhne na tak brzo a ještě o víkendu! Včera jsem půjčila v práci běžky, takže dnes vyrážíme nahoru nad Oslo, aby jsme Ráďě taky konečně provětrali. Sice tam není hezky a je mlha, ale i tak je to parádní. Běžkujeme jak o život, objevuje nové a nové trasy a okruhy. Dokonce narážíme i na biatlonový závod v Holmenkollen a tam i svačíme. Ještě se trošku projíždíme, kopečky, ledovky a tak a šup zase domů. A večer smažíme palačinky, mňaam! Máme nutelu, marmelády, jogurt a banány, takže se přecpáváme a nehneme se, ale jsme spokojení.


Dneska žádný budík, parádní neděle! Ráno si děláme brunch ještě ze včerejších palačinek a přejídáme se, opět. Řešíme Island, mailujeme, vyplňuje. Dáváme si odpolední procházku, ochutnáváme avokádo a máme pohodičku :-) Jo a konečně zase sněžíííí!!!