11. týden (27.3 - 2.4)

02.04.2017

PONDĚLÍ

Asi je tu taky jaro, jinak mě totiž nenapadá, jakto, že můžu jít v leginách a mikině nakupovat. Dneska totiž nepracuji, dospávám cestovní deficit a jelikož má Ráďa školu, mířím na nákupy já. Žádné fronty, žádné davy..taková je výhoda nakupování dopoledne. Sluním se, čtu stále napínavou knížku a odpoledne společně kuchtíme a dospáváme deficit po obědě, ne 20minut, ale asi 120minut :-D 


ÚTERÝ

Dneska už zase do práce. Ale sníh zmizel, ještě něco málo tu je, takže běžkovat se dá, ale místy prostě potkáte hlínu. Sníh se doslova ztrácí před očima a dnes dvojnásob, jelikož slunce neskutečně hřeje. Převážně mužská skupinka je velice zábavná, takže parádní den. Na závěr nám s Martou i pletou copánky :-) Doma předávám Ráďovi svoji jízdenku po Oslu, aby mohl jet cvičit. Není to dáno přesně na osobu, takže jelikož mu jeho vlastní vypršela, můžu mu klidně půjčit svoji. 


STŘEDA

Tak pokud to předchozí dny vypadalo, že se blíží jaro, tak dnes už je to zase naopak. A tak se schovávám i s dětmi, které máme, dovnitř a kreslím si :-) Knížka, podle které kreslím různá zvířata, mě učí i slovíčka norsky. Sice mi to nejde, ale baví mě to a hlavně mi je teplo. Odpoledne nakupuji první kytičku do našeho bytu, ale jelikož vím, že je Ráďa nemá rád, tak tuto zvládá. Může jí totiž jíst - zelenou bazalku. 


ČTVRTEK

Tak jestli mi včera byla zima, tak dnes úplně mrznu. Opět jeden z těch hodně studených a i dost nečekaných dnů. Ještě k tomu máme opět ty nevychovance a puberťáky. Skoro odpočítávám minuty, kdy konečně skončíme. Velice rychle a spěšně uklízíme a jedeme domů na teplou sprchu. Ale nejprve jedu ještě s Ráďěm pro nábytek. Tady v Norsku funguje jedna super stránka finn.no, kde si zadarmo i za nějaký peníz můžete domluvit a převzít cokoliv od domácnosti po oblečení. Za odvoz je to pak vaše. Takže po usilovném a velice aktivním hledání a obepisování jsme to našli. Stoleček a dvě židličky. Tudíž si teď pro ně jedeme, obrovská výhoda, že tu teď máme to auto. Projíždíme velice rušným centrem a v jedné firmě si přebíráme stůl a opravdu tak tak ho dáváme do auta. Tak to bylo těsný. Teď ještě židle, které jsou krásné a my se divíme, že jsou zadarmo. A máme to doma, paráda. Ráďa spěchá do cvičení a my ještě na poslední chvíli objevujeme křesílko, a tak ho zkusí Ráďa dovézt metrem. Je večer a Ráďa přichází opravdu i s křeslem. Líčí mi vtipnou historku, jak si nakráčel do metra s křeslem, sedl si na něj a lidi se usmívali :-D Ale vypadá to tu teď krásně a zabydleně :-)


PÁTEK

Už jsem připravená na špatně počasí, takže dnes mě nepřekvapí. Ale sníh doslova mizí před očima, a tak běžkování už za moc nestojí. Je to taková rozpouštějící bílá kaše :-D Bent spěchá, takže hodina nabírá rychlý spád a rychloúklid. Jsem brzy doma. Večer si děláme parádní pátek - film, vínko, sýry, olivy :-) 


VÍKEND

Poklidný a pohodový víkend. Udělali jsme si kotel palačinek a k tomu si dali nutelu, med, marmeládu, banán, povidla, javorový i datlový sirup, no prostě sladká mňamka. Taky jsme si dali velkou výzvu a udělali špenátový quiche, sice měl nějaký mouchy, ale byl moc dobrý. Váže se k němu krásná historie, proč jsme ho dělali :-D Asi někdy v prvních týdnech našeho pobytu v Oslu jsem se Ráďě zeptala, zda by chtěl něco speciálního uvařit a on přišel rovnou se špenátovým quichem. Byla jsem zaskočená, ale hned sháněla recept, ale až tento víkend jsem se k tomu dostala a my ho vlastně dělali společně :))) Taky jsme si dali malou procházku "za barákem" kolem jezera Sognsvann. Jinak bylo přes víkend víceméně hnusné počasí, tak jsme měli aspoň čas s Ráďěm na plánování našeho výletu. Příští týden se chystáme ještě výš na sever, přesněji na Lofoty. Dostala jsem 2 týdny volna a Ráďovi zrovna začíná zkouškový období, takže to by šlo. Vezmeme auto, stan a krosny a vyrazíme za dobrodružstvím. Tudíž bude troška pauza od psaní, ale až se vrátíme, tak očekávejte nálož fotek, doufám.


Mějte se krásně a držte nám palce :-)